maandag 5 november 2018

Werkvan63 | Kastjes

Even een paar dagen bij mijn broer & schoonzus op de boerderij. Echter zij zijn er niet, even er tussenuit zonder kids. Belangrijk! Ik ben nu oppastante. Druk & erg gezellig. Ach druk is eigenlijk niet het goede woord. Gewoon weer wennen dat kleine grut. Ook mijn ouders wonen daar.


Of ik even wilde kijken naar een kast op de deel. Niet meer compleet. Spiegel mist, hier & daar een beschadiging. Daarbij is er beneden geen plek en in zijn geheel naar de bovenverdieping lukt niet. Uit elkaar halen is namelijk geen optie. In vroegere tijden werden kasten toch iets anders in elkaar gezet. Kunnen we, nou ja in ieder geval ik, veel van leren :) Heel eerlijk, boven is er ook geen ruimte voor deze kast. Misschien twee nachtkastjes? Om de kast uit elkaar te halen is moest ik zagen. Met de hand. Gelukkig af & toe hulp van een decoupeerzaag. Lastiger dan gedacht doordat van een zijkant de plank smaller gemaakt moest worden. Voor een betere & mooiere afwerking ouderwets handwerk verricht. Met de schaaf. Echt leuk werk!


Zie ze staan! Inmiddels behandeld tegen houtworm en op sommige stukken gelijmd. Oude & nieuwe beschadiging. Sorry! Beetje geweld was even nodig ;) Ik vind ze prachtig. Helemaal met dat grappige detail op de deurtjes. Of ze geverfd gaan worden. Ik zou het niet direct doen, kan altijd nog. Toch?

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten