woensdag 1 maart 2017

Alledag | Rode draad...

Vijf jaar geleden stapte ik de KvK binnen met heel veel plannen. Niet heel groots. Wilde voor mezelf aan de slag. Mijn hobby professionaliseren zeg maar. Zo dat klinkt lekker, niet dan. Fulltime? Dat niet direct. Nu, vijf jaar later sta ik daar nog steeds. Niet bij de KvK hoor. Wel met heel veel plannen & hetzelfde blije gevoel.


Ups & downs. Momenten van 'waarom wil ik dit', mijzelf voorbij lopen, het stressen als het niet gaat zoals ik het wil, iets meer tijd kost dan dat ik dacht & eind van de middag rennen naar het postkantoor kwamen echt wel voorbij. Nog wel. Ik wil alles goed doen. Ik sta achter het werk van 63.

Daarentegen al die energie die ik krijg van een (mid)dagje Schuur of aan de tafel ideeën tekenen. Meubels & accessoires bedenken van gebruikte materialen. Neem vandaag. Koffie & wasje draaien, de verfkwast pakken voor een tweede laag, afspraak maken voor het afleveren van stoelen, even naar de markt gecombineerd met een bezoekje aan TUT voor een cadeautje. Meteen foto's gemaakt van het door mij gemaakte kastje op maat.  Let niet op de groentekistjes van de buurman. Wel leuk om een krattenkast van te maken haha. Ik word hier oprecht blij van.



Huishouden (een beetje dan), wederom in de Schuur een ideetje uitvoeren, eten voorbereiden & het gezin druppelt binnen. Met tulpen! Dat ik niet alles heb gedaan wat ik wilde doen, zoals appeltaart bakken, jammer dan. Morgen weer een dag.

Doe wel eens een poging om te ordenen. Thuis, werk & schuur gescheiden houden?! Zelfs op social media. Moet niet gekker worden. Rust creëren. Meer tijd voor dit, minder voor dat. Op gezette tijden. Plannen heet dat. Vind ik lastig. De Schuur is een rode draad. Ik heb heel veel rode draden. Gezin, vriendinnen & vrienden, familie, werk & wat me nog meer bezighoudt. Dat loopt allemaal door elkaar. Soms zitten die draden behoorlijk in de knoop. Daar baal ik dan wel van. Het gevoel dat je achter de feiten aanloopt. Ik weet ook dat ik die feiten weer kan inhalen. Laat mij lekker die rommelkont zijn. Gelukkig mag ik ook die rommelkont zijn. Met dat beetje organisatietalent van mij komt heel veel goed.


Weet je, die draden lopen állemaal door mijn leuke leven. Niet overdreven spannend, wel heel goed & erg gezellig! Ik ben gelukkig!

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten