maandag 8 augustus 2016

Kokosmakroon

Hier zijn wij gek op kokos. Ook kokosmakronen. Doet mij denken aan eerder. Op bezoek bij Oma. Kregen we thee vaak met een kokosmakroon. Wel eerst het papiertje (ouwel) er af peuteren.


Gister heb ik ze voor het eerst zelf gebakken! Zonder papiertje ;) Via google kwam ik terecht bij Brenda Kookt! Volg haar al even op Instagram. Deze had ik gemist, is dit dan ook een recept uit 2014. Daarbij niet eerder bedacht om ze zelf te bakken. Je hebt niet veel nodig. Lees het recept hier.

Dit is zo lekker!
Eerst platte koekjes...
... daarna bolletjes! 
Eerst een serie met platte koekjes. Vind ik juist die binnenkant zo lekker, dat kleffe. De tweede serie werden bolletjes. Gemaakt met de ijslepel. 24 koekjes heb ik in totaal gebakken.


De volgende dag, vandaag dus, zijn ze nog lekkerder dan gisteren. Vind ik dan. Lekker sticky! De weckpot is nog niet helemaal leeg. Ze smaakten gewoon erg lekker bij de vele koffie die ik nodig had ;)

De makronen uit de supermarkt laat ik vanaf nu gewoon liggen.

~XG~

1 opmerking: