zaterdag 1 augustus 2015

Sidetable #3

Ik zie nu dat ik dit blog niet eens heb gepubliceerd. Stom van me. Ik krijg veel aanvragen voor sidetables. Met name voor die smalle. Dus dit is oud nieuws, toch hoort ie erbij. Deze onderstaande sidetable staat nu ergens in Antwerpen. Zij hadden mij gewoon gevonden via google. Van 63 is nu internationaal ;) Foto's heb ik 3 & 7 juli 2015 geplaatst op FB. Van die tijd zal dit blog dan ook wel ongeveer zijn.

* * *

Onder de titel Sidetable in april 2014 schreef ik voor het eerst over sidetables. Even later wederom een blog over Sidetable #2. Net als krukjes vind ik het een heerlijk meubelstuk.

Paar weken geleden een sidetable mogen afleveren. Momenteel een aanvraag voor drie sidetables. Twee smalle en een iets bredere. Hierbij maak ik gebruik van oud steigerhout. Geeft zo'n stoer & robuust resultaat. Echter is dat hout zo krom als een hoepel. Dat veroorzaakt wel eens een zucht of een vloek. Geef het toe, ook ik denk dan wel eens "Waarom? Waarom wil ik dit?" Als ik dan lekker bezig ben & dan het eindresultaat zie weet ik het weer. Tja, als je een superstrak meubel wenst.... gebruik dan geen steigerhout.


Vorige week vrijdag voornemens om een start te maken. Echt. En dat met die warmte. Uiteindelijk kwam er niet veel uit mijn handen. Zeg gerust niks. Wel alle materialen in huis (lees: schuur) gehaald en de planken op maat gezaagd. De rest van de middag op mijn bankje gezeten. Gezellig water gedronken met een vriendin die spontaan langs kwam. Ze had de foto gespot op FB of IG :)

In het weekend had ik echt moeite om een start te maken. Als ik dat gevoel heb moet ik gewoon niet beginnen, dan gaat het niet zoals ik wil. En vanavond? Zo ineens was het er. Morgen de finishing touch. Eerst uitslapen :)

~XG~ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten