woensdag 5 augustus 2015

Maastricht

Afgelopen tijd was ik in het Zuiden des Lands. Zo'n ander stukje Nederland. Altijd als we daar zijn brengen we een bezoek aan Maastricht. Heerlijke stad met mooie straatjes, winkels & restaurantjes. Gewoon een paar fotootjes. Zou de hele dag wel kunnen fotograferen, dan moet ik wel alleen zijn. Of met iemand die ook graag fotografeert :)


Festen Maastricht. Heerlijke winkel aan de Minckelersstraat. Alleen maar leuke & mooie producten. Ook heerlijke koffie! Echt meer dan een bezoek waard. 


Schuin tegenover Festen heb je de winkel Conflict. Een winkel met een niet alledaags, lekker gek assortiment. Van meubels tot servies. Hier heb ik de theedoek & handdoek van mijn blog Blue & White gekocht. De producten van Puikart zijn hier ook te koop. Ik volg ze al een tijdje op Instagram.


Bruisend Eetkaffeetje Witloof. In het mooie Sint Bernadusstraatje. De gevel, de gezelligheid die het uitstraalt. Ik moest deze foto gewoon maken. Zo mooi die Bonpapa :)


Furniture & Café. Takeaway. In de Sint Jacobstraat. Bij mijn volgende bezoek aan Maastricht stap ik hier naar binnen. Dit lijkt mij een heel inspirerende winkel cq cafe. 

Er is zoveel leuks in Maastricht. Waar ik ook uren kan rondlopen is in de boekhandel Dominicanen. Die vind je in de Dominicanerkerk in de "waar anders" de Dominicanerkerkstraat. Ben ik sowieso gek op boeken & boekenwinkels. De sfeer van deze boekhandel is geweldig. Er heerst daar zo'n rustig sfeertje. Ondanks dat het daar altijd druk is. Mocht je dan toevallig zin hebben in koffie met iets lekkers. Er zit daar een vestiging van Coffeelovers. 


Als niet katholiek loop ik steevast Onze Lieve Vrouwe Kerk binnen. Daar hoort voor mij het branden van een kaarsje bij. Soms meer dan één. Niet iedereen brandt een kaarsje met dezelfde reden. Voor de een is het om anderen kracht bij te zetten bij ziekte of in moeilijke tijden, voor de andere uit dankbaarheid of tot gedachtenis aan een overledene. Welke reden dan ook, ik sta altijd even stil bij al mijn dierbaren. Waar ze ook zijn.

~XG~

3 opmerkingen:

  1. Maastricht staat in mijn top tien aan favoriete steden ter wereld. Ik beaam ten volste wat je hierboven schrijft. Telkens als ik in deze prachtstad ben dan eindig ik mijn bezoekje in deze leuke en ongecompliceerde kroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jeroen, dank je wel. Voor een volgend bezoek aan Maastricht neem ik je tip van harte mee. Ik laat het weten als ik bij Van Bommel ben geweest.

      Verwijderen