woensdag 4 maart 2015

Café Stoelen

Op Zolder van 63 staat genoeg. Met name meubels om te restylen. Voor onszelf of voor de verkoop. Deze café stoelen (zo heten ze geloof ik) kocht ik in 2009 bij de Retourboer in ons dorp. Wie wat bewaard heeft wat. Exacte bedrag weet ik niet meer maar het was zeker niet veel.

Na het opknappen van onze vloer moesten onze huidige stoelen vervangen worden. Daar pasten geen viltjes onder namelijk. Geen meubels zonder viltjes op onze nieuwe vloer!! Dat gaat over hoor, na een paar weken al :). Toen deze stoelen van zolder gehaald. Tijdelijk. Ze staan leuk en daarbij zitten ze heerlijk. Tuurlijk, het zijn café stoelen ;). Inmiddels zijn onze vorige stoelen weg. Dus deze voorzien van een kleurtje. Deze kleur komt waarschijnlijk ook op twee inbouw kasten. Die eerst nog voorzien mogen worden van deuren, da's weer een ander verhaal. Om te bepalen of het echte de juiste kleur is, vond ik het handig om dat te testen op een kleiner meubelstuk.


Tijdens het fotograferen zag ik dat de VT-Wonen van deze maand gewoon ons moodboard is. Qua kleuren dan hè. Grappig. Dit is stoeltje één. Stoeltje twee staat nu in de Schuur. Die zag er een stuk minder fraai uit van origine. Dat stoeltje heb ik eerst met Bio Strip van Abbondanza behandeld. Afbijt maar dan milieuvriendelijk. Lees meer op het blog van Verftechnieken. En de kleur? Dit wordt het wel.

halverwege...
stoeltje één
stoeltje twee

Om de eethoek compleet te maken hebben we vorige week een klepbank gekocht. Die stond al heel lang op onze lijst. Meer op de mijne dan de zijne. Nog een paar veranderingen en de minimorfose beneden is een feit.

Dan de tuin in...  Heerlijk, daar verlang ik naar.

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten