zaterdag 12 april 2014

Paaskip

Volgende week is het Pasen. Heerlijk. Met name het lange weekend :) Is bij jullie het huis al in Paassfeer? Ik zie allemaal hele leuke dingen. Op Pinterest heb ik een bord EASTER aangemaakt. Daar staan leuke ideeën. Die mij aanspreken. En er is nog zoveel meer. 

Kijk sowieso eens op Pinterest, als je dat nog niet doet. Zoveel inspiratie!


paaskipje van hout
paaskipje van behang
als cadeaulabel

Dit blog is op verzoek. Veel vraag naar het paaskipje. De houten versie is wederom uitverkocht. Zo ook de paashaasjes. Voorjaar 2015 weer in de webshop :) Ik heb ook een papieren versie. Hieronder zie je hoe deze zelf maakt. Heel eenvoudig. En je weet, ik houd van eenvoud.

Wat heb je nodig. Papier, potlood, schaar, lijm, touw, kraaltjes & een gaatjestang. Hieronder staat het sjabloon. Je kunt het natuurlijk ook zelf tekenen. Ben je niet zo creatief print het sjabloon uit en kopieer het zo groot of zo klein jij 'm wilt.



Teken het kipje over op (dubbelgevouwen) papier. Of neem twee verschillende kleuren of patroontjes. Leuk effect! Een vilten versie is ook leuk. Misschien heb je zelf wel een ander idee? Ik hoor het heel graag. Teken wel op de achterkant van het papier. Knip het kipje uit. Doe twee kraaltjes aan het uiteinde van een ongeveer 22cm lang touw. Leg een knoopje aan beide uiteinden en een grote knoop bovenin. Zie het voorbeeld hierboven. Leg het touwtje op een kipje en plak het andere kipje erop. Knip het oogje erin. En klaar is kip :)

Je kunt dit kipje of heel veel bij elkaar in een tak hangen of her & der door het huis. In deze periode gebruik ik dit kipje als cadeaulabeltje. Veel plezier!


~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten