zaterdag 11 mei 2013

Zaterdag

De laatste zaterdag van de meivakantie. Klinkt heel speciaal, toch was het een zaterdag zoals de meeste zaterdagen. Met als meest relaxte van alles dat we maar een sportend kind hadden vandaag. In de stromende regen dat dan wel. Gelukkig brak 's middags het zonnetje door. Hierdoor kon het niet laten om heel even de Schuur in te duiken. Gewerkt aan een opdracht. Ik ben iets aan het maken wat ik nog niet eerder heb gemaakt. Een zuil van overgebleven vloerdeeltjes. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden over het resultaat. Ik zie het namelijk al helemaal voor me hoe het gaat worden. Lastig om het resultaat tot nu toe op foto over te brengen. Toch ga ik dat proberen.



Als het project helemaal af is zal ik er een blog aan weiden. Met heel veel plezier. Dit is zo ontzettend leuk om te maken. Al doende kom ik op nog veel meer ideeën om met die vloerdeeltjes te doen. Maar ja... "Eerst afmaken waar je aan begonnen bent". Citaat van mijn dochter vanavond.

In het weekend eten we vaak op een van de beide dagen soep. Gewoon omdat we dat lekker vinden. En makkelijk! Om het een beetje spannender te maken maak ik de soep wel zelf. 't Liefst een maaltijdsoep. Vandaag was het een supersnelle soep. Maissoep. Uit de Allerhande van deze maand. En ik kan je vertellen dat het niet alleen een supersnelle soep is maar ook een super lekkere soep!



Heb ik wel iets meer dan 2tl sambal toegevoegd. Ik houd van pittig. En tuinkruidenbouillon gebruikt. Heerlijk met een ouderwetse donkerbruine boerenboterham. Gelukkig is er nog een beetje over. Voor de lunch morgen. Althans... ik weet natuurlijk niet wat er op het programma staat :) 

Fijne moederdag!

~XG~

1 opmerking:

  1. Leuk! Inspirerend! Ik houd van glazen potjes.. wat gebruik je voor de lont van je kaarsen? En zijn de foto's geplastificeerd of zet je ze er zo in...
    De dekseltjes worden ook steeds mooier vind ik.. die nieuwe draaigevallen, van Hak, daar moet je toch iets mee kunnen maar heb nog geen idee....
    Vroeger schroefden we de deksels aan de
    onderkant van een plank (in de schuur) en daar draaiden we dan de glazen potten in met schroefjes etc. Heel ruimte besparend!

    BeantwoordenVerwijderen