zaterdag 30 maart 2013

Stille Zaterdag

Zo aan het eind van de dag kan ik zeggen dat het een heerlijke zaterdag was. Ik kwam een beetje moeizaam op gang. Geen plannen, dus alle tijd denk ik dan. En ineens is het begin van de middag. Snel de laatste boodschappen doen, huis opruimen en de keuken in. Eerst een soepje gemaakt. Iedere eerste zondag na 26 maart hebben wij Familiedag. Ik weet nu al dat ik aan het eind van zo'n dag geen zin heb om te koken. Voor degene die nog trek heeft morgenavond, een pittig wortelsoepje. Heel eenvoudig.



Daarna een overheerlijke plaatcake gebakken. Drammer Hage. Het recept staat op het blog van Langius Design. Een leuk blog om te volgen. Een gedeelte van de cake heb ik ingepakt. Heel eenvoudig met bakpapier & voorzien van een lint met een paashanger uit mijn Schuur. Vervolgens naar een lieve vriendin in de buurt gebracht. Om haar en haar gezin fijne Paasdagen te wensen. Zij heeft de laatste tijd veel te weinig aandacht van mij gekregen. Het was fijn om haar even te zien. Al was het kort, wel een dierbaar moment! Inmiddels een berichtje ontvangen dat de taart heerlijk was. En dat istie! Hier is het inmiddels een van de favorieten.



Voor nu wens ik iedereen een hele fijne Pasen. Vergeet de zomertijd niet.

PS: Stille Zaterdag, ook wel Paaszaterdag genoemd, volgt op Goede Vrijdag. Eind van de vastentijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten