maandag 10 april 2017

Werkvan63 | Bankje

Middagje vrij, de juiste jeans & een hoek vol sloophout. Mijn middag! De violen weer in de pot. Wat een gezelligheid brengt een hond. Niet alleen in huis ook in de tuin. Af & toe echt wel een grrrrr moment!


't Liefst schroef ik blind. Dat klinkt heel raar. Niet met mijn ogen dicht dus, dat je de schroeven niet ziet natuurlijk. Als dat niet mogelijk is, door de dikte van het hout bijvoorbeeld, gebruik ik houtpluggen. Lijkt dan net een open deuvelverbinding. Stoer(der) & mooi(er)!

De bank stond al te wiebelen, onze viervoeter Saar heeft de helft opgegeten & tijdens het verplaatsten viel ie helemaal uit elkaar. Dus... weg ermee! Niet helemaal natuurlijk. Want van dat die lange bank kunnen we een korte bank maken. Was de lange bank gemaakt van hout dat ik uit de container van de buren viste (met toestemming overigens). 

De bank was afgestemd op de lengte van de tafel, nu op de breedte.


Die krijtstrepen zijn de afmetingen van de ooit nog te maken buitenbar, -kast, -werkbank of wat het ook gaat worden. VTwonen heeft deze week een leuke bijlage. Al wel iets gespot. Er moet gewoon wat gezelligs daar. Naast de barbecue. 


De bank was eerst blank, toen zwart, daarna Swedish green, uiteindelijk blauw/grijs. Na het schuren kwam ik alle kleuren weer tegen. Denk dat ik hem wel weer ga verven. Even nadenken welke kleur. Wederom blauw/grijs zoals de tafel of totaal iets anders. Aan de zijkant van de poot zie je nog een handtekening (lees: tandtekening) van onze sloper Saar.  


Vanmiddag kwam soms het zonnetje even door de donkere wolken heen. Meteen even de diy op de foto gezet. De blikkaars. Of geef het een andere naam. Blikken gevuld met beton voor een waxinekaars. Staat lekker stevig. Niet te weinig want dan is het aansteken van de kaars lastig. Niet de veel want dan waait de kaars uit.

Wat een heerlijke maandag. Heb ik nooit moeite met de maandag. Meestal de dinsdag, de hele dag op kantoor. Nu even een rondje bos met onze sloper. Fijne avond!

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten