donderdag 15 augustus 2013

Vakantie!

Vakantie is afgeleid van vacatio. Latijns werkwoord vacare. Dat staat voor vrij zijn van verplichtingen. Een periode waarin je je gewoonlijke dagelijkse activiteiten staakt, zoals naar school of naar je werk gaan. Betreft dat wel een tijd die langer is dan een weekend. Een week, minimaal. Heb ik deze zomer zo'n periode van bijna 4 (vier!) weken. Toch, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Bladeren door de meegenomen tijdschriften en een beetje surfen op mijn telefoon. Heerlijk het gevoel van niets en toch van alles doen.


Tijdelijke "werkplek"

Op zoek naar inspiratie voor een jongenskamer, adressen van kringloopwinkels & data van rommelmarkten in augustus voor een dag uit met een vriendin, ideeën voor de badkamer. Gewoon op zoek naar gezellige dingen....  en dat in zo'n rustgevende omgeving. Naast tijdschriften en leesboeken had ik ook Kringloopgeluk van Ingrid van Willenswaard ingepakt. Een feelgood doe-boek. Dat was een prettig geluk. Halverwege de week zaten we letterlijk in de wolken. Ter afwisseling van kaartspelletjes zijn DIY leuke bezigheden. De 'bon voyage'-slinger uit het genoemde boek en papieren huisjes gevouwen (jahaa origami) om een persoonlijke kaart te maken voor een lieve vriendin. Zij betrekt per september haar nieuwe huisje. Uiteraard is deze DIY alleen voor de foto. Alhoewel? Ik heb de slingers wel meegenomen naar huis :).

'Bon voyage' naar de Keesom xxx

Helaas, de mist bleef hangen. Wat doe je dan? Taart bakken? Wat voor een taart? Het is een Fruit du Valais Verbier taart geworden. Een en al gezelligheid en geklets in de keuken met én van mijn keukenprinses Sophie.

Tijdens het bakproces trok de mist op en was er zowaar blauwe lucht te zien. We hebben de taart meteen omgedoopt tot Feestelijke Fruittaart. Tja, als er iets te vieren valt, dan doen we dat in huize Mees. Dus inclusief feestkaarsje!


Feestelijke Fruittaart


Het cadeautje kwam de volgende dag, de laatste dag op dit vakantieadres. Een dag met volop zonneschijn. Er waren natuurlijk heel wat zonne-uurtjes in te halen. Ik heb genoten! Van mijn gezin, de bergen, de bloemen en de wandeling. Ook zo grappig om te zien hoe onze anders zo graag stappende en gamende pubers genoten. De gemaakte foto's zijn uiteraard meer geschikt voor ons familiealbum. Een heel klein deeltje hiervan  deel ik graag met jullie.  





Na samen ruim 100km - voor de duidelijkheid ieder 20km - geklommen & gedaald te hebben was het goed vertoeven op het terras van Dany. Chez Dany. Een geweldige plek, zowel in de zomer als in de winter. Tijd om het caloriepeil weer op juiste hoogte brengen ;)


Vond ik in mijn jongere jaren Zwitserland echt een vakantieland voor "bejaarden". Waarop dat toen gebaseerd was, ik weet het echt niet. Zwitserland heeft de afgelopen jaren een deel van mijn hart gestolen. Inclusief die stugge rare Zwitsers. 

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten