zondag 9 juni 2013

Open Schuur

Het is bijna weer een tweede woensdag van de maand. Dat betekent Open Schuur.

Open Schuur houdt in dat ik deze woensdagochtend altijd van 9.00 tot 12.00 uur aanwezig ben in mijn Schuur. Gewoon aan het werk. Echter heb ik op deze ochtend alle tijd voor een leuke klets. Kom gerust langs als je wilt zien en voelen wat er gemaakt wordt in Schuur van 63. Of als je iets leuks zoekt voor binnen of buiten, voor jezelf of voor een ander. Als je zin hebt in een heerlijke cappuccino of een kop thee. Of... gewoon omdat je lekker nieuwsgierig bent. Iedereen is welkom! Jij ook.

Tijdens de schoolvakanties is er geen Open Schuur. Voor 2013 geldt dat voor de maanden mei & augustus. Kijk voor alle data in de Agenda van 63


Stoepbord van 63
Wel mooi om te vertellen. Het stoepbord van 63 is gemaakt van twee zijbladen van een oude tafel van mijn oma. Die tafel werd het begin van alle klus avonturen. Helaas, na enig gebruik stond deze tafel te wankel op zijn pootjes. De beide zijbladen heb ik destijds bewaard. Met twee oude scharnieren de bladen aan elkaar bevestigd. Een cradle to cradle.*

* De centrale gedachte van de cradle to cradle (wieg tot wieg) filosofie, is dat alle gebruikte materialen na hun leven in het ene product, nuttig kunnen worden ingezet in een ander product.

Vorig jaar gestart met het "organiseren" van een Open Schuur. Zoals je leest op de deur, was de eerste Open Schuur nu een jaar geleden. En aanstaande woensdag is het voor de 10e keer. Dat realiseer ik mij nu bij het schrijven van dit blog.



Eerste Open Schuur - 13 juni 2012
Op de foto's hieronder zie je een Open Schuur op een warme dag en één op een winterdag. Mijn voorkeur gaat uit naar een zomerse Open Schuur. Heerlijk buiten zitten tussen de producten die ik in voorraad heb. Is het koud? Dan verplaats ik alles naar binnen. Lekker warm, eventueel bij de haard. Het productaanbod verschilt per keer. Doordat ik alles zelf maak en merendeel in opdracht, is en blijft mijn voorraad klein. 


Zomerse Open Schuur
Winterse Open Schuur
Komende woensdag ga ik zeker voor een zomerse Open Schuur. De voorspellingen zijn goed! Deze dag maak ik ook bekend wie de twee gelukkige winnaars zijn van de Dienbak van 63. Wil je ook kans maken, kijk dan op mijn blog van 5 juni - Werk van 63

Het zou leuk zijn om jou te mogen ontmoeten.

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten