woensdag 22 mei 2013

Opdracht

Zoals ik al schreef in een eerder blog ben ik momenteel bezig met een opdracht voor een bedrijf in De Bilt. Gistermiddag had ik een afspraak met de opdrachtgever. Omdat het een product is wat ik nog niet eerder heb gemaakt, wilde ik hem graag het tussentijds resultaat laten zien. Het mooie van deze zuil is, is dat ie op maat gemaakt is voor de uiteindelijke plek. Hij staat echt prachtig! Nu al. Even voor de duidelijkheid, op de foto staat de zuil niet op de eindbestemming.

Vorige maand kreeg ik van hem een telefoontje. Hij had mijn site eens bekeken en gaf mij zijn complimenten. Wat hij wenste stond niet op mijn site, of ik toch wilde kijken of ik het kon maken. Graag wilde hij de plantenzuilen in de opleidingsruimte vervangen voor modernere exemplaren en een gelijksoortige zuil tegen de muur voor laptop of ipad om de beamer te kunnen bedienen. Na wat ideeën te hebben gegeven is er gekozen voor een zuil van kleine eikenhouten plankjes. Die plankjes zijn overgebleven vloerdeeltjes. Hier het resultaat tot nu toe. Weer een stapje verder dan vorige week.

Nu nog voorzien van een opening voor de kabels en een "kleurtje". Gezien de omgeving wordt het een lichte wittint. Het is nu blank onbehandeld hout dus dat biedt heel veel mogelijkheden. Volgens mij is het ook een heel grappig effect om diverse tinten te gebruiken. Dat kan dan ton sur ton zijn of juist contrasterend. Ga ik zeker uitproberen.

Vanmiddag start ik met de twee plantenzuilen. Het uiteindelijke resultaat zal ik jullie niet onthouden. Let wel, geduld is een schone zaak!
Zoals ik ook aangaf in mijn eerdere blog kwamen tijdens het maken van deze zuil allerlei ideeën mijn hoofd binnen. Eén idee daarvan is een salontafel. Kon het daarom niet laten om de zuil even als salontafel te presenteren. Misschien met wieltjes eronder? Of juist niet.

Dit is een geweldige opdracht.

Spreekt jou dit aan? Kijk rustig even op de site onder projecten voor meer informatie. Of neem direct contact met mij op.

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten