woensdag 17 april 2013

Oranje Boven

Al in de stemming voor deze speciale en voorlopig laatste Koninginnedag? Bij mij begint het een beetje te komen. Aanstaande vrijdag sta ik op de braderie van Soesterberg met mijn woonaccessoires & meubels. Deze braderie is ter gelegenheid van de (her)opening van de winkelstraat in het dorp. Het wordt een feestelijke evenement.

Zo vlak voor Koninginnedag dacht ik "Laat ik vast een beetje oranje inbrengen". Met een oranjebittertje ben je natuurlijk zo in de stemming :) Wil je meer Kaarsjes van Oranje zien? Kijk dan in mijn Shop van 63 of kom gezellig naar de braderie op vrijdag 19 april.


Traditiegetrouw begint 30 april bij ons thuis met koffie & oranje tompouce. Ruim 10 jaar geleden begon ik hiermee met een vriendengezin uit de buurt. Overigens niet met de gedachten om hier een traditie van te maken. Dat is gegroeid. Inmiddels is het in de buurt een bekend fenomeen. Dit jaar voor de laatste keer! Vanaf volgend jaar hebben we Koningsdag, en wel op 26 april. De jaren daarna op 27 april.

Gezellig om dan het huis een beetje in een gepast sfeertje te brengen. Vind ik het sowieso leuk om het huis aan te passen aan feestdagen & seizoenen. Het ene feest of seizoen uitbundiger dan het andere hoor. Voor deze dag zijn het kleine details. Vaak laat ik dat een weekje zo staan, tot en met Bevrijdingsdag. Dan mag die kleur er wat mij betreft weer uit. En ach... voor sportevenementen haal ik de oranje elementen ook graag te voorschijn.


~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten