vrijdag 29 maart 2013

Goede Vrijdag

Lekker bezig geweest vandaag. Had niet verwacht dat er iets te doen was op kantoor en had ingepland om mijn digitale archief eens onder handen te nemen. De klus niet kunnen klaren. Gelukkig wel een eind gekomen. Eind van de middag een spontaan bezoekje van een vriendin. Altijd gezellig. Op het moment van gaan was het heerlijk weer. Zij wilde even een stukje gaan fietsen. Ik was niet meteen enthousiast. Uiteindelijk hebben we een wandeling gemaakt en ja natuurlijk richting kringloop. Twee leuke kasten zien staan. Gelukkig waren we te voet ;) Bij mij thuis hebben we er momenteel geen ruimte voor. Wel weer een leuke vangst in de vorm van 2 blauwe vaasjes.

Gemberpotjes.

En 2 schaaltjes. Alvast voor 30 april. Traditiegetrouw wordt bij ons de dag gestart met een oranje tompouce. Het ene jaar met 15 mensen, het andere jaar met 30. Het ene jaar binnen, het andere jaar buiten. We zien wel wat ons de voorlopige laatste Koninginnedag brengt.

Tijdens de wandeling terug liepen we in de sneeuw. Een witte Pasen. 't Zal toch niet. Ach... eigenlijk vond ik het best gezellig die dwarrelden vlokjes. Bij thuiskomst brandde het haardje. Dat bedoel ik. Het glaasje wijn stond nog net niet klaar. Onze kleine meid kwam met de vraag of ze mocht logeren. Onze jongste zoon was aan het werk. Dus alle aandacht voor onze oudste. Gelukkig hadden we voor deze lastige eter zijn favoriete maaltijd. Een zalm uit de oven. Verder voor hem geen "enge" dingen. De ene helft van de zalm ligt dan heerlijk ingepakt met room, knoflook, groente en kruiden, de andere helft heel zielig met een beetje peper & zout.

Kopje van Oma

Dit kopje is van mijn Oma geweest. Het liefst drink ik mijn cappuccino uit een grote kom of beker. Dit kopje past zo mooi bij deze tijd van het jaar. Niet alleen omdat het bijna Pasen is. Mijn Oma was jarig in deze periode. Warme herinneringen heb ik aan haar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten